sluit

Stuur door

NB: De ingevoerde informatie wordt NIET door ons bewaard voor commerciƫle doeleinden, maar uitsluitend gebruikt voor het versturen van dit mailtje.

Artikelen december 2017

Van twaalf tot achttien, december 2017
In het Soft skills lab in Utrecht komen docenten van scholen, vallend onder het NUOVO-bestuur, samen om het concept Soft skills te verkennen en praktijkgerichte onderzoeken te doen die bijdragen aan het in beeld brengen of stimuleren van soft skills van leerlingen en docenten op de scholen. Zij worden bijgestaan door Maarten Jiskoot, adviseur bij de CED-Groep, en Claudy Oomen van de Universiteit van Utrecht v.w.b. (aanvullende) kennis en onderzoeksbegeleiding. Samen krijgen ze meer grip op begrippen als eigenaarschap, motivatie, zelfregulatie en creativiteit.
Artikel 'Samen onderzoeken in het Soft skills lab'

Klas van juf Linda
Linda Willemsen is zeer te spreken over Teach Like a Champion - Het jonge kind 2.0. en dan met name de 15 praktische technieken.
Lees hier waarom juf Linda zo enthousiast is over het boek. 

Jaarboek 2017 Korczak Stichting
Leo Pauw van Stichting Vreedzaam schreef in het Jaarboek 2017 van Korczak Stichting een hoofdstuk over De Vreedzame School en wijk.
Lees het hoofdstuk

LBBO Beter Begeleiden Digitaal, december 2017
Sterke denkers, open kijkers, doe-het-zelvers en teamspelers zijn volgens de auteurs, Lisette Ligtendag (onderwijskundige en unitmanager CED-Groep) en Angelique van der Pluijm (leraar en pedagoog), vier profielen die belangrijk zijn in het dagelijks leven. In het boek valt te lezen hoe we aan de slag kunnen met Skillis die de vier kernvaardigheden en de gedachte erachter vertalen naar handelen in de klas.
Lees de recensie over het Startboek Skillis

Praxisbulletin; jrg. 15 (2017) nr. 4 (dec.), p. 33-36

Blogs, e-mails, tweets, verslagen, websites.... we schrijven meer dan vroeger. Een goede schrijfvaardigheid is een voorspeller van schoolsucces, want schrijven is een middel om je gedachten te ordenen en om te leren. Kinderen moeten op de basisschool dus goed onderwijs krijgen in het schrijven van teksten. Marijke Bakker werkt bij de CED-Groep. Zij werkte van augustus '13 tot augustus '15 als interne coach en medeontwikkelaar van de schrijflessen mee aan het onderzoek Beter schrijven in samenwerking met de UvA. Ze maakt nog steeds deel uit van het ontwikkelteam van de schrijflessen.
Artikel 'Dit is geen les, dit is echt'

BSM nr. 08 / 2017
Op RKBS Paus Joannes in Zaanstad werden vorig jaar zeer hoge Cito-scores behaald. Dat is best bijzonder omdat er in dat gebied nogal wat achterstanden voorkomen. Maarten Catney, directeur op deze school, verklaart dat doordat wordt ingezet op de goede onderdelen die ze bepalen door een uitgebreide analyse. Vervolgens wordt gefocust op die onderdelen die op school gaan zorgen voor een hoge leeropbrengst. Geïnspireerd door Teach Like a Champion wordt bijna geen klassikale instructie meer gegeven.      
De CED-Groep verzorgt de begeleiding van verschillende Teach trajecten.
Artikel 'Leidinggeven is leiding geven' 

 

Direct contact

Marketing & Communicatie  
  • CED-Groep
  • Postbus 8639
  • 3009 AP
  • Rotterdam
  • tel: 010 4071 599