sluit

Stuur door

NB: De ingevoerde informatie wordt NIET door ons bewaard voor commerciƫle doeleinden, maar uitsluitend gebruikt voor het versturen van dit mailtje.

Dossier De Staat van het onderwijs

Met het verschijnen van het jaarlijkse onderwijsverslag van de Inspectie van het Onderwijs buitelen woordvoerders en journalisten over elkaar heen met superlatieven om de dramatische kwaliteit van het Nederlandse onderwijs te benadrukken. Het lijkt wel alsof complimenten niet mediawaardig zijn. Complimenten die zeker ook te vinden zijn in de Staat van het Onderwijs. Het begint al in de eerste alinea:

 

“De foto die de Inspectie maakt van het Nederlandse onderwijs levert nog steeds een positief beeld op. Nederlandse leerlingen ronden gemiddeld goed opgeleid hun schoolloopbaan af.”

Dit zijn complimenten die wij graag willen ondersteunen omdat zo terecht zijn! Dagelijks zien wij leraren, ib-ers, schoolleiders en bestuurders hun uiterste best doen om hun onderwijs te verbeteren, ondanks lerarentekort en werkdruk. En ze boeken succes. Daarom op onze website een eerste overzicht van wat onderwijsprofessionals al heel goed doen, opgediept uit de Staat van het Onderwijs van 2016-2017. In de komende weken gaan we nader in op specifieke doelgroepen en onderwerpen uit het Jaarverslag. U vindt de artikelen in in ons dossier.

 
  • De Staat van het Onderwijs: van litanie naar lof

    Wat doen onderwijsprofessionals al heel goed? Dit overzicht hebben we opgediept uit de Staat van het Onderwijs van 2016-2017: Goede zorg voor kwa ...

    Lees meer

  • Artikel: De Staat van het Onderwijs en Nieuwsbegrip

    Wat staat er nu precies over lezen in het rapport van de Inspectie, de Staat van het Onderwijs? Een kwestie van begrijpend lezen. Op deze pagina de r ...

    Lees meer

  • Artikel: Vergeet de sterke rekenaars niet!

    De Staat van het Onderwijs is een jaarlijkse ‘foto’ van het onderwijs in Nederland. Die foto laat elk jaar een positief beeld zien. Maar ...

    Lees meer

  • Artikel: Wat zou jij de volgende keer anders kunnen doen? Een reflectie op eigen handelen.

    Veel landelijk bestuurders reageerden op het onderwijsverslag De Staat van het Onderwijs met een wijzende vinger naar de overheid, de werkdruk, het l ...

    Lees meer

  • Artikel: Eerlijke kansen voor elk kind. Hoe kunnen scholen kansenongelijkheid het hoofd bieden?

    De kansen voor leerlingen zijn sterk afhankelijk van het opleidingsniveau van hun ouders en van de school, zo constateerde de inspectie al enkele jar ...

    Lees meer

Direct contact

Marketing & Communicatie  
  • CED-Groep
  • Postbus 8639
  • 3009 AP
  • Rotterdam
  • tel: 010 4071 599